tisdag 14 april 2009

Favorit i repris: Grönt från VLD Tropical Temptation

Jag var sugen på att slänga på något riktigt vårigt och det blev helt enkelt en favorit i repris, en sminkning som jag visade här i mars. Basen är precis som vanligt Lumene eye makeup primer och MAC paint pot Bare Study. 
Sedan har jag lagt den ljusaste gröna( 2:a från vänster nedre raden) över hela locket, den något gifitgare gröna(nr 3 från vänster nedre raden) från mitten och utåt och sedan lagt den blågröna(nr 3 från vänster övre raden) i globlinjen. Som highlighter under ögonbrynen och mot den inre ögonvrån så har jag använt den guldiga skuggan från Bodyshops Shimmer waves 01. För att markera ögat så har jag lagt Gosh velvet touch waterproof Hyptnotic grey vid den nedre fransraden. Mascaran är Mirenésse och ögonbrynen är ifyllda med den bruna skuggan från Bodyshops Brow&Liner kit 03.
I ansiktet så har jag Buff Perfect från Everyday minerals, rougen är Rasberry från Bodyshop och jag har använt en kombination av den guldiga skuggan och en rosa skugga från Shimmer waves för att highlighta kindbenen lite. 

4 kommentarer:

  1. De är riktigt fina, skuggorna. Man vore dum om man struntade i den paletten va?
    Jättefint till dina ögon också, förresten!

    SvaraRadera
  2. Tack, jag gillar dem skarp. De sitter riktigt bra och är väldigt pigmenterade. Ångrar att jag inte köpte den stora paletten i julas men då velade jag fram och tillbaka och sen tog den slut....
    Gillar du den så gillar du denna, är samma sorts skuggor, krämiga.

    SvaraRadera
  3. Härligt med favoriter. Otrolift fina färger på dig:)

    SvaraRadera
  4. Tack, tycker att det är en sån otroligt läcker grön färg!

    SvaraRadera