onsdag 15 april 2009

Det har varit mycket ett tag.....

Idag har varit en jobbigt dag, hur trött som helst eftersom jag kom i säng sent och sen alla jobbiga tankar som ska fara runt i huvudet....Jag håller på att leta ett vettigt heltidsjobb just nu men det är lättare sagt än gjort. Är ju så otroligt lämpligt att sluta studera nu...men men har man slut på csn så har man. Sitter för tillfället och jobbar som säljare, ja telefonförsäljare..., mot företag och det är helt okej om man bortser från den pissiga lönen! 40 kr i timmen, 75 kr i provision, som mest under den 7 dagarna som jag jobbat så har det sålts fyra....Timlönen får vi också endast om jag förstått det rätt när vi sitter och tar emot samtal så raster,toalettpauser etc räknas bort från lönen. 
Detta är mångt och mycket anledningen till att jag inte har gjort så många inlägg den senaste veckan som jag skulle ha velat. Det som är pågång i alla fall är några recensioner av L´Erboralios ansikttvätt och ansiktsvatten och Simply Organics Shampo och balsam. Jag ska försöka skärpa mig lite så att det händer något på bloggen och en sak som jag ska göra att börja gå och lägga mig tidigare...Funkar inte riktigt att sitta upp och vara en nattuggla till 2 tiden om man ska upp 6.30...

Men som sagt ge inte upp hoppet jag kommer att bättra mig!

4 kommentarer:

  1. Det är skitjobbigt att inte arbeta för en skälig lön. Tappa inte hoppet om att något bättre kommer din väg!

    SvaraRadera
  2. Ja det är inte kul men hoppet finns kvar i alla fall om att något bättre kommer snart!

    SvaraRadera
  3. Jag förstår dig väl. Skaffade ett jobb som timanställd nyligen, i tron att jag skulle få jobba nästan heltid. Men det ekar lite ;(

    SvaraRadera
  4. Ja det är faktiskt inte roligt att söka jobb, hade ingen aning om att det var så jobbigt.
    Nu har csn dessutom börjat jävlas....

    SvaraRadera