tisdag 28 april 2009

Dagens: Isblå

Idag har jag kört på en liten mer naturlig make och med en liten twist i form av Isblå eyeliner.
Jag måste ju fortsätta att testa mig igenom Hot makeup eyeliner...

Ansiktet: Mary Kay foundation Beige 400 (som jag lagt med min nya foundationborste...mer kommer senare), Buff Perfect Everyday minerals. Måste nog ta och införskaffa i en mineral viel...
Rouget är min favorit, Rasberry från Bodyshop, highlighter Shimmer waves Bodyshop.

Så över till ögonmaken!
Basen: Lumene eye makeup primer och MAC paint pot Bare Study. 
För ovanlighetens skulle så har jag faktiskt inte lagt någon skugga över min paint pot utan bara lagt en brun skugga, Shimmer waves Bodyshop, i globlinjen. Highlightat lite vid inre ögonvrån och under ögonbrynet med Shimmer waves och sedan lagt min eyeliner. Detta är eyeliner nr 7 från Hot makeup och är en isblå men ett litet drag åt grönt tycker jag. Mycket snygg! 
Har också lagt Gosh velvet touch waterproof Hypnotic grey längs med halva undre fransraden.
 

1 kommentar: