onsdag 22 april 2009

Dagens: Hot green

Tänkte att det var dags att prova mina fina nya eyeliners från Hot makeup som jag köpte på Lindex i måndags. Först ut blev nr 10, en gift/gräsgrön eyeliner. 

Min bas består som vanligt av Lumene eye makeup primer och MAC paint pot Bare Study, på hela locket har jag sedan lagt en neutral rosa skugga från Bodyshop (nr 29) och sen den bruna skuggan från Shimmer waves i globlinjen. Highlightern är den guldiga skuggan från Shimmer waves som ligger under ögonbrynet, vid inre ögonvrån och på kindbenet. 
Hot makeup eyeliner nr 10 har jag sedan lagt längs med hela övre fransraden och sedan vinkalt utåt i en liten kråkspark.
Foundation som jag har använt är Mary Kay medium cover, Beige 400 och som jag fixerat med Buff perfect minerlpuder från Everyday minerals.
De senaste dagarna har jag också provat att lägga den bruna skugga från Bodyshop Brow&liner kit 03 som en contouring skugga under kindbenet. Personligen tycker jag att det fungerar ganska bra! Rouget är mitt älskade Rasberry från Bodyshop.

Recension på mina eyeliners från Hot makeup kommer när jag har hunnit prova några till men i alla fall den var bra. Lätt att applicera och sitter bra!


3 kommentarer:

  1. Ursnyggt!
    Jag brukar faktiskt köra på en liknande makeup när jag prompt vill ha lite färg men har dölite tid :)
    Jag bara måste inom Lindex och se om de inte har de där i min stad också..!

    SvaraRadera
  2. Tack, jag gillar också färgade eyeliners och måste säga att dessa från Hot makeup var bra, snygga färger och billiga!
    Ska ta mig en sväng förbi Lindex igen och köpa några till tror jag!

    SvaraRadera
  3. Supercool neongrön eyeliner ;)

    SvaraRadera