onsdag 15 april 2009

Dagens: den neutrala looken

Jag funderade länge på om jag verkligen skulle göra ett inlägg med dagens idag, har trots allt inte gjort något speciellt med sminkningen då jag var så trött så trött i morse men men...Här kommer den ändå.Imorse så ville jag att det skulle gå fort och att det skulle vara enkelt, grunden är som den brukar vara: Lumene eye makeup primer och MAC paint pot Bare Study. 
Jag har lagt den guldbrunkoppriga skugga från Shimmer waves 01 över hela locket, den mörkbruna skuggan i globlinjen och highlightat med den guldiga vid inre ögonvrån och under brynen. Ögonbrynen är ifyllda med den bruna skugga från Brow&Liner kit 03 Bodyshop och sedan har jag använt en ögonbrynsgele från H&M. 
I hela ansiktet har jag också Buff Perfect från Everyday minerals, rougen är min älskade Rasberry från Bodyshop.
Bilden:Shimmer wave 01

2 kommentarer:

  1. jag önskar jag var bättre på att sminka guld- och koppartoner... :/

    SvaraRadera
  2. Jag är inte alltför förtjust i guld och koppartoner men kan alltid vara kul att leka lite.

    SvaraRadera