tisdag 14 april 2009

China Glaze LOL från OMG

China Glaze LOL är från deras OMG kollektion med holografiska lack, när jag skulle välja lack i somras så hade jag stor beslut ångest över vilken jag skulle välja men tillslut föll valet på LOL, ett klarlila lack som såg otroligt snyggt ut.
Jag har faktiskt inte använt lacket så mycket som jag skulle ha trott, älskar nämligen holografiska lack men just LOL eller om det är hela den kollektionen sitter inte alls bra på mig. Det chippar sig nästan direkt, bara efter kanske 2-3 dagar så måste jag byta och det tycker jag personligen är lite tråkigt. Nubar eller OPI sitter ca 1 vecka på mig så...
Men trots det så är detta ett lack som jag äl
skar, det är ju lila (min favoritfärg) och holografiskt så jag är lite extra förlåtande mot det. Dessutom så torkar det så otroligt snabbt!Det gäller att man är snabb med appliceringen annars kan det bli lite sterckigt.

Jag lackade mina naglar igår och man kan ju redan idag se ett visst slitage så att säga. Har ett lager Nubar foundation base coat under, 3 lager LOL och ett lager Nubar Diamont Seal and Shine.

Det översta kortet är med blixt och det undre är utan, ville få fram det vackra skimmret.....

5 kommentarer:

  1. Mycket bra val, skitsnyggt lack!
    Ja, hehe, jag har det på tårna just nu :)

    SvaraRadera
  2. Är mycket förtjust i det förutom då att det inte sitter så bra...Har du samma problem?

    SvaraRadera
  3. Holo-lack är i allmänhet chipbenägna, men just LOL är faktiskt inget bottennapp för mig! Som jag minns det har det suttit hyfsat på fingernaglarna. Får återkomma om hur det ser ut på tårna! ;)

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också det här lacket. Har dock inte haft samma problem som dig. Det sitter lika bra som andra lack.

    SvaraRadera
  5. Jag kanske har fått ett måndagsex..?

    SvaraRadera