onsdag 22 april 2009

Butter London: Prince´s Plums

Detta otroligt vackra lack fick jag i byte från Rocketqueen och är mitt första från Butter London.
Butter London är ett märke som det är lite små svårt att få tag på i Sverige, finns på e-beautyshop och kostar 130 kr. Det är 3 free, det vill säga fria från formaldehyd, toluen och DBP (dibutylphtalate). Prince´s Plums är en otroligt fin färg och som i flaskan i alla fall skimrar en hel del. Den lila nyansen i flaskan är en rosalila medan glittret är blått, vilket gör att lacket skiftar från rosalila nyans till en blålila....Otroligt snyggt och svårfångat på bild! Den övre bilden är tagen med blixt och den under är tagen utan. I verkligheten så landar färgen oftast mitt emellan!

Torkar helt okej, kanske inte så snabbt som jag skulle vilja men med ett snabbtorkande överlack som tex Seche Vite så skulle det nog vara toppen!
Det enda negativa som jag kan säga är att det är hiskiligt svårt att få jämt, första lagret blev för mig väldigt flammigt, andra inte heller så fint men tredje är helt okej. Men som ni kan se på vissa bilder så är det inte helt jämt. Troligen så blir appliceringen bättre nästa gång då jag har lärt känna lacket bättre...Tre lager är ett måste i vilket fall som helst om man vill ha det täckande.

Kommer defintivt att skaffa fler lack från Butter London och näst ut tror jag kommer att bli Thames, otroligt snyggt grönt lack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar