tisdag 24 mars 2009

Viva La Diva Tropical Temptation

Jag köpte paletten från Viva La Divas vårkollektion, Tropical Temptation, på Åhlens och jag lyckades knipa ett av de sista exemplaren eftersom de försvann nästan i samma stund som de packades upp. Skuggorna är pyttesmå, nästan så att jag kommer att köpa en backup tills när dessa är slut, ångrar så att jag inte köpte 48 skuggors paletten i julas.... De välpigmenterade med en liten krämig känsla. De creasars sig lite på mig, trots lumene primer och MAC paint pot men jag har lite problem med att få skuggor att sitta, ganska
 oljig hud på locken....Ironiskt då jag har torr hy utöver 
det. 
Denna sminkning är egentligen inte dagens, utan är från i måndags.
Basen är som sagt Lumene eye makeup primer och MAC paint pot Bare Study. Har använt de tre gröna skuggorna, den ljusaste från inre ögonvrån mot mitten, den mer ilgröna på resten och den mörkare blågröna i globlinjen. 

4 kommentarer:

  1. Vad snyggt det blev!
    Jag är sugen på den där paletten, undrar hur länge den finns kvar... :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Paletten är jätte fin men som sagt väldigt liten...Den finns nog kvar ett tag till i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Väldigt fin sminkning! Och ha, jag är likadan, torr hy och feta ögonlock... gast på sommaren matchar hyn locken mer iofs... i alla fall, jag köpte too faced shadow insurance för ett tag sen, den är skitbra!

    SvaraRadera
  4. Tack, jag tycker att det är lite konstigt att man kan vara torr i hyn medan ögonlocken är feta...
    hade tänkt att jag skulle skaffa too faced shadow insurance eller UDPP, har lumene nu men den är inte tillräckligt bra.

    SvaraRadera