lördag 7 mars 2009

Veckans bloggtema på Pret-ty: Vad är en bra beautyblogg?

Veckans bloggtema för nätverkarna på Pret-ty är frågan vad en bra beautyblogg innehåller.
Tvärr så är detta också det sista bloggtemat för nätverkarna eftersom man valt att lägga ned nätverket. Skönhetsforumet kommer att finnas kvar men nätverket upphör. Tråkigt tycker jag, men jag hoppas att det kan tänkas komma bloggteman och gensamma recensioner ändå men vi får se. 
Nu över till bloggtemat.
Vad innehåller en bra beautyblogg?
Vilken otroligt svår fråga.....
Känns lite svårt att sitta och lista innehåll, jag har otroligt många bloggar som jag följer på min blogglista men vad det är som jag gillar hos dem är lite olika. 
Vissa bloggare är otroligt inspirerande, fantastiska sminkningar eller kreativa naglar. Andra gillar jag för att deras person skiner igenom bloggen på ett otroligt bra sätt. 

Men om jag ska lista saker som jag gillar då kanske så blir det ungefär så här:
- Den ska uppdateras någorlunda relgebundet, i alla fall en gång i veckan tycker jag är trevligt även om jag gillar hemskt mycket när det kommer ett eller flera inlägg per dag.
- Sminkningar, både ETOD och FOTD (eyes of the day och face of the day). Menar nu inte att man måste ha båda men någon av dem är trevligt.
-Tips och råd
- Promobilder, nya kollektioner är roligt att läsa om och speciellt om nya produkter som inte har kommit ut än. Då har man något att längta till!
- Recensioner är också trevligt eller i alla fall vad man tycker om produkter som man skriver om
-Bilder tycker jag om

Det är vad jag kan komma på just nu i alla fall. 
När jag började läsa beautybloggar i våras så var de första som jag började följa Lipgloss Bitch, Bjooti och Rocketqueen, sen började jag hitta andra som Sminkan, Rouaa och Vacker och Underbar vilket tillsut ledde mig till Pret-ty och där öppnades en hel värld av beautybloggare!
Gemensamt alla bra beautybloggare eller alla bra bloggare överhuvudtaget har är att de lyckas fånga läsaren. De har något speciellt!

2 kommentarer:

  1. tack för dina fina ord :)

    SvaraRadera
  2. Det var så lite så! Du har bland de mest inspirerande sminkningar jag har sett!

    SvaraRadera