söndag 1 mars 2009

Veckans bloggtema: 3 läppgunksfavoriter

Veckan bloggtema står Beautybaby för och hon undrar vilka 3 läppgunksfavoriter som man har.Detta är ju mitt första bloggtema eftersom jag nyligen har gått med i bloggnätverket Pret-ty och eftersom det är min första så vill jag ju göra bra ifrån mig....Därför hade jag önskat att det kunde handla om något annat än läppgunk inte för att jag inte älskar läppgunk utan för att jag är lite lat och har en hemsk ovana. Jag klöser på mina läppar......jag vet det är inte bra men det började när jag en gång i tiden skulle sluta bita på naglarna. Under de senaste åren så har jag blivit bättre men när jag är förkyld eller riktigt nervös så är det kört. Mina läppar har alltså främst ett behov av fukt så jag använder Weleda Everon Lip balm men tänkte att jag faktiskt skulle visa min tre favoriter bland färgade läppgunk nu.











Först ut är en ganska nyupptäckt favorit och det är läppennan Sauvage från Make up Store, den har en rosabrun nyans som passar mina läppar perfekt. Den perfekta nudenyansen! Pennan är ganska krämig och fungerar otroligt bra på mig trots mina torra läppar.





China Red från Make up store, ett otroligt läckert rött läppstift och den använder jag alltid ihop med läppennan Russian från samma märke. Fungerar också otroligt bra och sitter som berg. Det
enda är väl att jag egentligen skulle ha ett kallt rött läppstift istället för ett varmt men sak samma jag älskar detta läppstift ändå!

Crazee från MAC Red she said kollektionen. Detta är mitt första och för tillfället enda läppstift från MAC och färgen är en otroligt vackert korallröd nyans men fint skimmer i. Tyvärr så blir
mina läppar otroligt torra av detta läppstift men det är ju så vackert så.... Här på bilden är det ett väldigt tunt lager.

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket! Älskar verkligen rött läppstift!

    SvaraRadera