torsdag 5 mars 2009

Sminkning från och av Bodyshop

Idag så hade jag lagt en ganska enkel makeup med tyngdpunkten på en ganska tjock eyeliner.
När jag var på väg till Willys för att handla så kunde jag inte motstå lusten att svänga förbi BodyShop eftersom jag var otroligt sugen på att kika lite mer på Roseflower läppstiften som finns med i deras vårkollektion. Tyvärr så var de slut, vilket inte är så konstigt med tanke på att de bara kostar 95 kr just nu istället för 149 kr.
Lite ledsen men med en glad plånbok så började jag kika lite på Roseflower Radiance stick istället som verkade intressant.
En otroligt trevlig MUA kommer fram till mig och frågar om jag skulle vilja prova den och om hon får prova ett rouge också.
Självklart så kunde jag inte motstå det fast jag var troligt skeptisk till rouge som var väldigt rosa.
Sedan visade hon mig ett läppstift som hon tror skulle passa bra och två ögonskuggor.
Jag kan knappt tro hur snyggt det blev, rouget är helt underbart och läppstiftet är DEN perfekta nyansen för MLBB (my lips but better). Är nog lite kär i rouget och läppstiftet!
Nu till det dystra.....jag har ju köpstop......Men jag måste nog köpa läppstiftet och rougen! Och kanske Radiance stick också....
Rouget heter Rasberry har jag för och läppstiftet Plum.
Bilden är tagen med min mobilkamera och därför kanske inte av toppkvalite!

Roseflower Radiance stick
bild lånad från The BodyShop

5 kommentarer:

  1. Visst blev det! Skulle så gärna vilja ha läppstiftet, rougen och sticket....
    Vi får se helt enkelt!

    SvaraRadera
  2. ja verkligen snyggt! Det är kul när man får hjälp och de visar ngt som man inte själv tror på, och så funkar det så ypperligt! Personligen är jag ett stort fan av rosa rouge, så jag säger slå till;)

    SvaraRadera
  3. Håller med, det blev väldigt fint! :)

    SvaraRadera
  4. Nu måste jag ju helt enkelt köpa rougen och läppstiftet....
    Tycker också att det är roligt att prova saker man normalt inte skulle satsa på. Trodde inte att jag skulle passa i rosa rouge men jag har blivit motbevisad!

    SvaraRadera