onsdag 4 mars 2009

Neutralt med lite MUS sunrise

Jag sa ju att jag skulle lägga ut bild på dagens sminkning som är hiskligt neutral för min smak och här kommer de nu, bättre sent än aldrig!
Med tänke på att jag sminkade mig vid 7 tiden i morse och knäppte korten nyligen så är jag väldigt imponerad av hur bra det har suttit. 

I alla fall som bas har jag Lumenes eye makeup primer, Buff Perfect EM och MAC paint pot Bare Study. På hela locket så har jag lagt TBS 29 som är en rosa-beige skugga, väldigt neutral men ändå lite färg. 
I globlinjen har jag sedan lagt TBS 07 som är en brun skugga med skimmer i, återigen en neutral skugga som smälter bra ihop med mina färger. Eftersom jag tyckte att det blev lite tråkigt med bara dessa två så tog jag fram MUS Sunrise, orange vacker skugga, och lade den i ett v mellan yttre ögonvrån och globlinjen. 

Tog också en grå kajalpenna och markerade den undre fransraden men det tror jag helt har försvunnit tills ikväll. 
Mascaran är Mirenesse Secret weapon volume.
EM: Everyday minerals
TBS: The Bodyshop 
MUS: Make up Store

1 kommentar:

  1. Jag tycker det är fint med diskreta färger ibland ;)

    SvaraRadera