måndag 9 mars 2009

L´Erboralio ansiktskräm kamomil, gints och lakrits


När Pia från Piani skickade prover från L´Erboralio till mig så fick jag bland annat en fullstorlek av ansiktskrämen med kamomil, gints och lakrits som är för torr/känslig hy med tendens till rodnader. Jag blev otroligt glad över detta prov då min hy i ansiktet är känslig och ganska lätt får rodnader i huden. 
Ska se om jag kanske kan skaka fram ett foto från gömmorna eller försöka ta ett nytt när jag är nytvättad i ansiktet. 
Jag vet inte riktigt varför jag är som jag är i huden men det verkar vara bättre på sommaren/när jag fått sol i ansiktet än vad det är vintertid. Har varit till läkare också och de trodde att det rörde sig om en inbillad allergi. Alltså att just huden i ansiktet reagerar ibland som att den var allergisk med nässelutlag och rodnader fast jag inte är allergisk. De trodde också att vatten särsklit triggade igång det hela lite extra. Egentligen så borde jag nog kolla upp detta mer men ja....pengar och tid.

Men nu över till ansiktskrämen.
Jag ville prova krämen i en månad innan jag uttalade mig om den eftersom det kan ta ett tag för huden att anpassa sig till en ny rutin.
Så här står det om den på hemsidan:
"För känslig hy med anlag för hudrodnad. Vid daglig användning förebygger krämen hudirritationer och hudrodnader som orsakas av yttre faktorer (vind, luftföroreningar, stark kyla och UV-strålar)."

Så vad tyckte jag om den?
Den ger en otroligt skön känsla på huden och lämnar den härligt återfukad!
Jag har nu under vinter fått smörja in mig med olja och rosenseriens ansiktskräm för torr/känslig hy (egentligen använder jag vitaminkur m. aloe vera, som är tillräckligt återfuktande, men den tog slut) och ändå så har jag inte känt mig riktigt nöjd och återfukad. Det har dels stramat och sen så har mineralfoundations flagat upp huden lite. 
Med ansiktskrämen från L`Erboralio så förvann det problemet och jag tyckte också att rodnaderna på mina kinder minskade. 
Däremot så har jag fått lite röda partier mot hårfästet och ned mot käkarna men det kan bero på att jag har bytt shampoo eller för all del på TBS vitamin E spray som jag fixerar makeupen med. 
Detta är defentivit en kräm som jag kan tänka mig använda/köpa igen och jag har nyligen beställt rengöringsmjölken och ansiktsvattnet med kamomil från L´Erboralio för att se hur hela serien fungerar. Så mer recensioner kommer att komma!


5 kommentarer:

  1. Ja jag håller tummarna nu för att serien ska fungera jättebra!

    SvaraRadera
  2. Jag fick test på den och har nu beställt en stor burk. Tycker verkligen produkterna är jätte bra!

    SvaraRadera
  3. Åhhh, så härligt. Tack för en bra recension!

    SvaraRadera
  4. Jag blev själv lite förvånad av krämen då jag gick in i experimentet utan alltför stora förhoppningar. Ska bli spännande att se hur hela serien fungerar.
    Har använt dem i två dagar och hittills så känns det toppen i alla fall.

    SvaraRadera