onsdag 11 mars 2009

Läpptsift Plum och Rougen Rasberry från TBS

Tänkte att vi skulle ta och kika lite närmre på det underbara läppstiftet och det helt fantastiska rouget!
Läppstiftet som heter Plum är i en underbar rosa nyans som är ganska bärig och som jag uppfattar drar mot det kalla hållet. Jag har ganska mörka läppar så detta plus ett gloss blir ganska naturligt på mig, en perfekt MLBB (my lips but better) enligt mitt tycke. Bild på det finns att se här.


Läppglanset fick åka med på ett bananskal och den har en väldigt användbar nudenyans och idag har jag kombinerat båda dessa och det blev bra, har dock inget kort på det. Ska försöka komma ihåg att fota det någon dag.



Provad Plum igår kväll och då tog jag lite mer för att visa hur vackert läppstiftet är.









Rouget är sååååå fint, min kärlek bestod under hela helgen då jag vägrade åka in till stan för att undvika att köpa rouget innan jag var helt hundra på att jag behövde det. Velade fortfarande lite inne på Body Shop men när MUAn provade rouget på mig så var det kört. Det är en av de finaste rougerna som jag har sett på mig. Brukade undvika alltför rosa rouge förut och använde rouget Sheshell från MUS, inte för att det är fel på det men hmmm jag passar faktiskt bättre i rosa rouge. Om man är nyfiken på att se hur det ser ut på så kika här eller här.



Rougen heter Rasberry och ingår i deras ordinarie sortiment, en vacker kallrosa nyans som kan varieras från naturlig rodnad till tydligare rouge. MUAn tipsade mig också om att den skulle vara riktigt snygg som ögonskugga till en dramatisk eyeliner och det ska jag prova någon dag.

4 kommentarer:

  1. Jättesnyggt läppstift du skaffat!

    SvaraRadera
  2. kanonfint rouge...vilken underbar rosigt rosa nyans!

    SvaraRadera
  3. Visst är de fantastiska! Är som sagt kär i dem båda!

    SvaraRadera
  4. Hallå där lilla syster. Hoppas att du mår bra. Jättefin färg på både rouge och läppglans.

    Kram

    Maria

    SvaraRadera