tisdag 10 mars 2009

kabukiborsten är på sista svängen


Min högt älskade kabukiborste som jag köpte från HHminerals för ett par år sedan är verkligen på sista svängen.
Sist som jag tvättade den så lossnade en ordentlig bit hår från mitten och sen dess så har den hårat otroligt mycket. 
I dag när jag lade min mineralfoundations så lossnade två stora bitar igen och nu är det en ganska lite borste som jag har istället. 

Måste alltså genast införskaffa en ny men det svåra är ju att veta vilken? 
Det är mycket billigare att beställa borstar från ebay eller webshopar (amerikanska eller brittiska) än vad det är att köpa dem i butik.  Just nu så är jag mest förvirrad av utbudet av borstar men men.....

3 kommentarer:

  1. Släpp hämningarna, skaffa EM:s long handled kabuki (men inte flat topen). Den är helt fantastiskt bra. Rätt stuns, supermjuk, supertät, tillräckligt rundad och mindre än man tror: och det är mycket bättre!

    SvaraRadera
  2. Ja det blir nog en sån, fast jag är ganska sugen på att prova borstar från coastalscents också men det blir kanske en annan gång.

    SvaraRadera
  3. Men ha! Min gjorde precis likadant för några veckor sedan. eller ja hela borsten lossnade... och ja, EM:s är bra. mkt mjukare än H&Hs...

    SvaraRadera