måndag 16 mars 2009

Isadoras Blooming spring: Höjdpunkterna/önskelista

Isadoras Blooming spring har nog alla sett vi detta lag, många av bloggarna som har varit knutna till Pret-tys bloggnätverk har visat promobilderna innan de kom ut i butik. Nu har de ju funnits i butiken ett tag, jag har gått och klämt, känt och suktat och tänkte här berätta vilka jag skulle vilja ha eller vad jag anser är höjdpunkterna från kollktionen.
Promobilden är väldigt fin tycker jag, gillar speciellt att det ligger en lila kajal vid nedre fransraden, däremot så kommer inte den kajalen med på min önskelista, tycker att Isadora har finare lila kajaler än denna. Den är lite för ljus och skrimig för min smak.






Crystal Gloss stick
Är ett läppstift eller gloss som ger mycket glans men är halvtransparent, så de ger en hint av färg till läpparna ( i alla fall min). De verkar vara mycket mjukgörande och passar bra som vardagsläppstift. Alla tre som ingår i kollektionen ser intressant ut men Coral Rose eller Tafetta Pink är nog dem jag skulle skaffa, eller ska snarare. 95 kr kostar glossen, tror att Åhlens har något special erbjudande med dessa just nu så de endast kostar 75 kr.





Paletten Blooming Spring
Sån underbart fin palett med 5 st fina vår/sommar färger. Skuggorna är välpigmenterade och som sagt otroligt fina. Vet inte hur många gånger som jag har stannat till på Åhlens för att swatcha dem på handen.... 179 kr kostar den men jag har sett att H&M har ett specialerbjudande på paletterna från Isadora, 139 kr, men här i Uppsala så fanns inte Blomming Spring paletten kvar...



Inliner Kajal Blonde
Denna kajal som man ska använda på den nedre vattenlinjen fanns också med i Isadoras vinterkollektion och jag köpte den redan då. Om jag har sovit dåligt eller om jag vill se bara lite extra pigg och fräsch ut, ögonen ser klarare ut helt enkelt. Tycker att denna är mycket bättre att använda då den inte ger ett lika markant eller hårt intryck som den vita inlinern gör, den syns alldeles för mycket enligt mitt tycke medan denna eftersom den är hudfärgad smälter in bra och tar bort det röda på vattenlinjen.








3 kommentarer:

  1. Är man H&M-medlem får man just nu dessutom 10% rabatt på sina köp.. Där med slank den redan tillfälligt nedsatta paletten ner i min shoppingkorg och jag betalade bara drygt 120 kronor...

    SvaraRadera
  2. Ja och det är ju ett otroligt bra pris, hade tänkt köpa en då också men ja...helt slut var de! Fanns bara de från vinter och julkollektionen kvar :(

    SvaraRadera
  3. Jag kunde inte motstå det rosa glosset i stift så det inköptes!

    SvaraRadera