söndag 22 mars 2009

China Glaze Blush trio: Linger

Jag har skrivit om denna trio förut, detta var alltså de första lack som Nailmail skickade ut. Jag har haft ganska svårt för att komma överens med Lingerlacket, det är ganska vitt och blir mjökligt på nageln, men jag upplever också att den är svår att få jämn, penseldragen vill gärna synas. Jag ska på bal nästa fredag och då tänkte jag ha fransk manikyr och tänkte att det var lika bra att jag provade linger trion igen.
Har lagt Nubar foundation baslack, sedan ett lager Love Letters som bas för det franska.
Monnlight är det lack som jag har gjort de vita tipparna och detta är ett lack som jag älskar! Det är helt perfekt för att göra ljusa tippar eftersom det inte blir alltför vitt av den vilket jag gillar. Sedan kommer lagret med Linger och sen kom jag på genidraget att ta Love Letter igen ovanpå Linger.
Love Letter Moonlight Linger

Det gjorde susen och nu gillar jag trio väldigt mycket. Love Letter på Linger gjorde att det blev lite rosamjölkigt och ser jämt ut!!

2 kommentarer:

  1. Usch vad jag har bråkat med det här kitet :P Jag gör tvärtom, har Linger underst och Love Letter överst. Men ska nog prova ditt sätt =)

    SvaraRadera
  2. Ja jag tycker att setet är lite besvärligt och Linger blir så lätt ojämt...Skulle kanske ha tagit Afterglow istället men men...
    Jag tycker att det blev väldigt mycket bättre att ha ett lager Love Letter över Linger då flammigheten hos Linger försvinner en del och det blir lite mer rosa än mjölkvitt.

    SvaraRadera