torsdag 5 februari 2009

Smokey eyes och Nude lips

Ja fast egentligen inte dagens eller gårdagens utan detta är från i Tisdags, har inte haft tid att fixa bilderna och lägga upp dem. 
I tisdags så var det dags för en tjejkväll med utgång efter och jag kände att jag var sugen på en dramatisk look, så jag satsade på en klassisk sotning. 

Basen är Lumene eye makeup primer, Buff perfect EM och MAC paint pot Bare Study. Det sista steg var nog ganska ondöigt då jag sedan la MAC Sharkskin över hela locketoch tonade kanterna, la ytterliga Buff perfect över Sharkskin för att få en softar look.


Plockade sedan fram mina älskade pigment från Taylor Made Minerals:  Nickel vid den inre delen av locket, Galena på resten av locket, Mirros som ett V vid yttre delen av locket. För mer djup så ligger Mist Paris i globlinjen. Plush har jag lagt som en highlighter under ögonbrynet och vid ögonvrån.
På läpparna ligger bara MUS läppennan Sauvage. 

3 kommentarer:

  1. Du ser underbar ur. Snygg ögonmakeup, snygga läppar och rouge.

    SvaraRadera
  2. Tack så hemskt mycket! Sotat kan vara så svårt att få till ibland tycker jag.

    SvaraRadera