tisdag 24 februari 2009

Oscarsgalan 2009: Natalie Portman

Den 81: a Oscarasgalan gick av stapeln den 22 februari, brukar alltid försöka vara uppe för att titta på den men eftersom den går så sent enligt svensk tid så brukar det inte bli så.
Röda mattan är det som jag tycker är mest intressant, att se alla fina klänningar och sminkningar. I år tyckte jag att de var ovanligt snygga faktiskt och det var svårt att välja en klar favorit men en av mina favorit sminkningar är helt klart Natalie Portmans. De som känner mig vet att jag är otroligt svag för lila men det är inte det enda som gör denna look så otroligt snygg utan det är också för att det är en otroligt vacker sotning som matchar hennes klänning perfekt. Temptalia har skrivit lite om inspirationen bakom sminkningen, vilka produkter som har använts och hur man får looken.
Jag ska defintivt kika på skuggorna som har använts nämligen Chanel Silky Eye shadow dua Orient Express!
Jag vill också särsklit uppmärksamma hennes naglar eftersom det på ett helt underbart sätt tuffar till den söta looken, jag skulle tro att hennes nagellack är mörk lila eftersom sotningen och klänningen går ton i ton.
Tycker att det är en helt fantastiskt sminking som på något sätt lyckas vara söt och tuff samtidigt och naglar är pricket över i för mig.

Bilderna är lånade ifrån: http://randomhot.com/galleries/natalie_portman/81stannualacademyawards





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar