måndag 9 februari 2009

Make my Monday

Måndag igen, veckorna bara rusar förbi tycker jag, och dags för Bjootis Make my Monday och dagens fråga lyder:
Härom veckan undrade Lipgloss Bitch i sin omröstning vart ni hämtar er inspiration från då det kommer till smink, och jag skulle vlija höra lite mer om detta från er. Om ni hittar inspiration på nätet, genom forum eller bloggar-berätta och dela med er av era länkar. Om ni vänder er till tidningar, vilka tidningar är era hetaste tips för att hitta nytänk, då det kommer till smink. Hittar ni inspiration i filmer eller tv-serier? Berätta om några har varit större inspirationskällor än andra. Kanske är det en vän som inspirerar? Ja, berätta vart ni hittar er smininspiration!

Jag hittar min sminkinspiration från lite olika ställen, bloggar, forum, filmer och vänner. Rocketqueen, Sminkan, Ruoaa och Bjooti är de bloggar jag främst vänder mig till för inspiration men också Temptalia och MissChievous används flitigt. Youtube är ett utmärkt ställe för att hitta inspiration, min absoluta favorit är Petrilude!
Hollywood stjärnor kan vara en stor inspiration för mig och då menar jag främst de äldre Hollywood som Ava Gardner, Rita Hayworth, Susan Hayard (40-talet), Louise Brooks (20-tal), Audrey Hepbrun, Elisabet Taylor och Grace Kelly (50-talet).
Mumien Återkomsten, Chicago, Moulin Rouge, Sweeny Todd och i allmänhet kostymfilmer är de som inspirerar mig bäst.
En av mina vänner, Elena, gör den absolut snyggaste sotningen som jag har skådat så hon är defintivt en inspirationskälla.

1 kommentar:

  1. Hej hej! Kul att läppglanset blev bra på dig! Du får givetvis skriva att det är från mig om du vill.

    SvaraRadera