onsdag 18 februari 2009

Inspiration till arabisk sminking från MizzChievouz

En av mina favoriter från youtube Mizzchievouz har lagt ut en sån otroligt läcker sminkning under temat arabisk. Jag kände direkt att jag måste prova det genast på mig själv, men det blev kanske inte riktigt som jag tänkt mig. Hon har gjort en väldigt snygg make innan också under samma tema, som ni kan se här

Jag beslöt mig för att prova en på varje öga så att säga. Den med den speciella eyelinern gör sig bättre på håll så det är därför som ni får en ansiktbild med den.
Ett av de bästa tipsen i dessa tutorials är att man kan använda en bit tejp för att få till en skarp och snygg linje från ögonvrån mot tinningen. 
Jag gjorde ganska slarvig make eftersom jag mest ville testa så om det inte är helt perfekt är jämt så vet ni varför. 
Jag har använt den mörka skugga från TBS Brow&Liner kit 03 in mot mitten av locket, en lila skugga från Kaos ligger på hela locket, en röd skugga från VLD också på hela locket. Den lila skuggan är blendad upp mot ögonbrynsbenet och highlightern är Mist Alaska. Det vita/beiga i den övre sminkningen i yttre och inre ögonvrån är Isadoras innerkajal beige samt Satin från MUS.

4 kommentarer:

  1. Grymt gjort! Det är så jäkla kul att leka med eyeliner!

    SvaraRadera
  2. Båda är läckra men jag gillar den översta bäst. Det är nog för att den är ovanlig. Superduper bra utfört jobb.

    SvaraRadera
  3. Man tackar så mycket, den var väldigt rolig att göra. Ska nog leka mer med eyeliner i framtiden!

    SvaraRadera