torsdag 5 februari 2009

Foundation och Rouger från Everyday minerals

Nu blir det många inlägg på en gång men jag tänkte mig att jag skulle swatcha foundation och rouger från Everyday minerals, rougerna blir bara från provkitet medan jag har lagt på alla foundation jag har från EM på ena armen. Lagren är ganska tjocka men jag tycker ändå att det ger en uppfattning om hur de ser ut på min hudton. 
Från vänster till höger: Buff Linen, Buff perfect, Multi-tasking, medium beige neutral, Medium summer, Fairly summer och Light medium.

Buff Linen är lite för ljus, Buff perfect syns knappt (vilket är bra) Multi-tasking är lite för rosa, Medium begie neutral, Fairly summer och Light Medium skulle kunna vara bra färger på sommaren tror jag medan Medium summer är alldeles för rosa. 

Här kommer rougerna, alla tror jag skulle kunna funka och dessutom så skulle de nog vara snygga som ögonskuggor så jag är väldigt nöjd. Har försökt beställa färger som jag normalt inte skulle prova. 
Från vänster till höger: DVR Sathurday, Snuggel och Summer Stroll

5 kommentarer:

  1. De rougen har jag inte provat. Fina färger.

    SvaraRadera
  2. Ja jag tyckte att de så intressanta ut på hemsidan, försöker experimentera mig fram till nya rougefärger. Brukar ha rödbrunarosa så nu tänkte jag satsa på något annorlunda.

    SvaraRadera
  3. Jag har Snuggle och gillar den! Tyckte att de andra du beställt såg himla fina ut också..
    Nu kanske jag missade om du skrev det, men vilken formula har du på dina foundations?

    SvaraRadera
  4. Marie: Glömde alldeles bort att skriva det. Jag har original glo och tycker att den ger alldeles lagom med täckning.

    SvaraRadera
  5. Okej!
    Jag har beställt bl a Buff Linen i mitt paket och tyckte den såg himla ljus ut, men så har jag beställt Intensive och de blir nästan alltid mörkare.

    SvaraRadera