tisdag 17 februari 2009

Elegant& BrownSmoke och Dreamy&Blackstar red

Jag har inte haft någon inspiration när jag har klivit upp de senaste dagarna så det har blivit ganska neutrala färger, tänkte jag skulle bjuda på dels dagens sminkning och gårdagens då de faller inom samma kategori: naturligt fast markerat. Skuggorna jag har använt är från Makeupcosmetics
I måndags så hade jag en något mörkare make, som vanligt består grunden av Lumenes eye makeup primer, Buff perfect EM och MAC paint pot Bare Study. Därefter har jag lagt Elegant från MUC över hela locket och en bit ovanför globlinjen, i globlinjen ligger Brown Smoke från MUC. Highlightern är Mist Alaska och den ligger också in mot inre ögonvrån. Under ögat har jag suddat ut en grå kajal för att få lite mer markerade ögon. Mascara är som alltid nuförtiden Mirenesse Secret Weapon Volume. 

Idag hade jag tänkt mig att det skulle bli något annat men...Grunden är samma som ovan och här har jag istället lagt Dreamy från MUC på hela locket, Blackstar red ligger i globlinjnen och highlighter är Mist Alaska.  Både Dreamy och Blackstar red får en helt annan nyans på mig än i bruken, dreamy är väldigt rosa men blir brun på min hy och blackstar red blir också brun...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar