onsdag 21 januari 2009

Tisdag: Skogsbrand


Rouaa har inlett sin temaveckan där temat är naturfenomen och dagens var skogbrand. Otroligt spännande att ge sig på men jag insåg snabbt att jag verkligen inte har alla skuggor som man borde ha, måste verkligen införskaffa en palett 

För att få mina enda gula och oranga skuggor att poppa så tänkte jag att det vore bra att grunda med MAC shadestick Sharskin. Därefter så lade jag på Fields TMM och Fuzzy Navel TMM men nej nej nej det blev inte alls bra. Fields blev grön och Fuzzy Navel blev rosa. 

SÅ jag bestämde mig för att lägga en röd skugga från Viva La Diva över hela locket och i princip ända upp till ögonbrynet. 
En guldig skugga med dragning åt orange från Mary Kay lades sedan vid den inre ögonvrån och uppåt för att få ett mer orange intryck. Eyelinern är Loréal Super Liner carbon gloss. 



Jag gjorde denna sminkning nu på kvällen bara för att få leka och riktigt ta ut svängarna så det är inget som jag har haft på mig på jobbet. Blev jag nöjd.....Nja hade tänkt mig mer orange men har man ingen skugga i den färgen så har man inte. Får helt skaffa en fantastisk palett så fort jag har råd. 

4 kommentarer:

  1. Wow! Det är ju det ja gsäger hela tiden! Du ska vara så här dramatisk! Damn, girl! Vilka ögon! Så vackra och intensiva!

    SvaraRadera
  2. Man tackar man tackar.
    Jo du har ju nämnt det några gånger nu så jag får nog acceptera att jag helt enkelt måste bli mer dramtisk i mina sminkningar.

    SvaraRadera
  3. snyggt! Jag gillar att det är lite mer dovt och drama över det hela!

    SvaraRadera