måndag 26 januari 2009

Söndag: Marianergraven

Nu kommer sista dagen av Rouaas temaveckan med naturfenomen och idag är det Marianergraven. Måste säga att det har varit väldigt roligt men också väldigt svårt att komma på ideér till varje dag och jag har i princip känt varje dag att jag måste skaffa mer smink. De flesta som känner mig skulle nog tycka att jag är knäpp som säger det men jag vet ju att jag här är bland likasinnade! Tycker att alla som har bidragit till temeveckan borde ha en stor applåd, jag har sällan sett så många inspirerande sminkningar. Har ni inte varit in och kikat så gå genast och gör det hos Rouaa.



Denna sminkning är ganska enkel med inte alltför många skuggor. 
Basen är Lumene primer, Buff perfect EM och MAC paint pot Bare Study. Har sedan lagt Mission från TMM på hela locket, Belfry TMM i globlinjen, eyeliner Loréal Super liner carbon gloss. 



I ögovnvrån och nedanför öngonbrynet ligger Mist Alaska och eyelinern har jag fyllt i med Blackstar Blue MUC och en silverskugga från H&M. 

5 kommentarer:

  1. Härligt djup i makeupen. Precis som i Marianergraven.

    SvaraRadera
  2. Väldigt vackert! Jag tycker du klär så i mörka, dramatiska sminkningar! En härlig tolkning alltså.

    SvaraRadera
  3. Väldigt vacker sminkning. Fin form

    SvaraRadera