torsdag 22 januari 2009

Onsdag: Flodvåg

Blogger låg lämpligt nere igår när jag skulle lägga upp bilderna så det fick helt enkelt vänta tills idag. 
Denna sminkning är en del av Rouaas temevecka med naturfenomen och dagens (heller jag gårdagens) är flodvåg.
Flodvåg var svårt, ju mer jag leker desto mer inser jag att jag saknar en massa färger, men efter 
att ha ställt till en katastrof på ena ögat så började jag om med det andra och tänkte att det får mest bara bli blått. 
När jag försökte lägga dit lite grönt för att få fram turkost/blågrönt så började det se ut som en blåtira och ja det blir ju fel. 


Jag hade min himmelsblå make som grund och därefter så la jag på "vågorna" med min fake MAC, i utrymmet mellan vågorna la jag TBS 33 och Mist Alaska för att få det mörkare blå att gå över mot ljusare. Mist Alaska har också lagts hela vägen upp till ovanför ögonbrynet. 

La lite Mission TMM på ögonlocket för att få lite djup också, samt pyttelite Holly (grön) TMM men det tror jag inte syns. 

5 kommentarer:

  1. Vågen har du tolkat riktigt fint. Gillar det här.

    SvaraRadera
  2. Tack, jag hade tänkt mig något annat men eftersom det såg ut som en blåtira så var det ju bara att börja om.

    SvaraRadera
  3. Den mörkaste är blå och det är Rec från MUS, den ljusare lila är Flamenco, och den rosa är Tirana från Mist. tror till och med tt jag missat skriva upp den..

    SvaraRadera