onsdag 14 januari 2009

Mirror Image från Maybelline


Adrasteiah startade en lite ebay-jakt på detta lack efter ett inlägg i sin blogg. Det såg helt enkelt ut som det absolut perfekta sivlermetallic lack som världen har skådat.
Sminkan skaffade det och visar det just nu på sin blogg, likaså CrazyNails. Införskaffade också mig ett exemplar och lackade naglarna med det igår kvälls, det är ett litet lurig lack där det lätt kan bli bubblor eller knögel, ungefär som på folie.
Man har först ett klistrigt baslack och sen skakar man flaskan med silverlacket väl och målar. Ett lager täcker bra men två-tre skulle nog rekommenderas tycker jag.
Det ska torka noga mellan lagren, jag trodde att mitt hade torkat nog men nej inte riktigt så därför blev det 4 lager på mina naglar. Bubblet och knöglet kan man trycka ut lite sen när det är torrt, penseldragen försvinner som i ett mirakel när det torkar.
Otroligt läckert lack, kunde inte sluta stirra på mina naglar idag men upptäckte också att det hade blivit lite slitet på topparna så om jag skulle ha lacket något mer så måste jag lägga ytterligare ett lager. Sagt och gjort, ville också se om jag kunde öka hållbarheten lite med toplack så provade det också.
Penseldragen anas mer om man applicerar toplack, jag använde Mega Shine från Sally Hansen. Men det blir fortfarande tokslivrigt!

På denna bild så har jag överlack också, lite mattare som man kan se.

Tycker väldigt mycket om detta lack och jag skulle gärna vilja ha det i andra färger men men....eftersom jag inte tror att de görs i mer färger så vänder jag mig nog till Sally Hansens Chromelack istället.

1 kommentar:

  1. Det är enormt knepigt det här lacket. Just nu har jag lagt ner försöken, men jag kommer ta upp dom om ett tag.

    SvaraRadera