söndag 4 januari 2009

Mirenésse mascara och Loréal Trio

Har använt Mirenésse seacret weapon super volume mascara som man kan hitta hos Satine, beställde den strax innan jul då de hade nedsattpris på den. Det har tagit mig en stund att bestämma vad jag tyckte, har använt den nu i två veckor för att bestämma mig.
I vanliga fall så har jag Maxfactor Masterpieace Max som har varit en stor favorit, tycker jag då att Mirenésse kan konkurrera ut Masterpiece?
Nej det tycker jag inte men Mirenésse är en väldigt bra mascara vars främsta plus är att den är så otroligt lätt att tvätta bort men den ger inte samma svärta som Masterpiece. En utmärkt vardagsmascara tycker jag men man får arbeta ganska mycket med den för att bygga upp volymen och man måste göra den medans mascaran är fuktig så den kan absolut inte torka som man skulle göra med någon annan mascara. 
Var på bio och grät lite till Australia idag och jag vet inte jag om den tål tårar så där jätte bra heller, på den undre fransraden lossnade det lite.



Här ser ni ett öga med Mirenésse och ett öga neutralt. Tycker att det är en bra vardagsmascara som ger en bra svärta men när det är dags för party så plockar jag nog fram Masterpiecen igen!


På ögonlocken har jag som alltid grundat med Lumenes pirmer och MAC paint pot Bare Study.
Sedan har jag lagt den guldiga skuggan(3 eller den översta) från Loréal color appeal trio Oriental Beauty Babylon Garden på hela ögonlocket, i globlinjen lade jag grönguldiga( 1 eller den nedersta) och suddade. Den gröna skuggan (2 eller mitten) la jag från den yttre ögonvrån till mitten av ögonlocket samt som eyeliner och längs med den undre fransraden. 



2 kommentarer:

  1. Vacker makeup i fina nyanser! Jag försökte verkligen gilla Mirenésse mascaran men nej, den fungerar inte för mig. Åh Australia vill jag också se!!

    SvaraRadera
  2. Linda: Australia var väldigt bra! Man tackar för komplimangen! Gillar den olivgröna-guldiga också väldigt mycket.

    SvaraRadera