onsdag 7 januari 2009

H&M Holo och Isadora läppglans


Var ute och kikade på rean i måndags och hittade ett jättefint läppglans från Isadora på Kicks för bara 29 kr. Express Star Gloss 67 Reflecting Breeze heter den. Mycket fint glitter i den tycker jag och ger ett neutralt skimmer på läpparna. Känns väldigt behaglig på måste jag säga.











H&M hololacken har varit omtalade på Pret-ty och bland bloggarna ett tag men ack så svårt att hitta. Gick och frågade hur många gånger som helst innan jul men då hade inte H&M i Uppsala fått in dem än. Så i måndags så gick jag för att se om de hade fått in dem och det hade de, men bara Mad about You, lila holo, och You rock my World, silver holo. Blev lite ledsen i ögat då jag främst hade tänkt mig köpa Creme de la
Creme, guld holo, men jag tänkte att de får duga så länge. Tror nog eventuellt att jag skaffar alla fyra så,
Sinful Senorita, rosa holo, kanske slinker med, vi får se helt enkelt.







Måste naturligtvis prova lacken nu när jag ändå ska lacka om så jag slände på båda lacken på varsin hand.
Tyvärr så syns inte det holografiska skimret så tydligt i Mad about you, men tyckte ändå att det blev en fin lavendellila nyans. Tummen är You rock my world.












I You rock my world kan man se lite mer skimmer och den är riktigt snygg tycker jag. Tummen är målad med Mad about you.
Torktiden var toppen, inget alls att klaga på. Överlag så blev jag positivt överaskad av täckningsförmågan och torktiden. Det täcker bra med bara ett lager och det torkade nog på bara några minuter. Jag väntar med spänning på Creme de la Creme i alla fall.





2 kommentarer:

  1. Idag hade de plockat upp Creme de la creme :)

    SvaraRadera
  2. d va en fin läppglans det där faktiskt :) kram malin

    SvaraRadera