lördag 17 januari 2009

Essie It´s Genius

Jag köpte mig på Ebay minisar från Essies vinterkollektion 2008, i det paketet så fick jag Sexy Divide, It´s Genius, Bold+Beautiful och Rock star skinny. Sexy divide tyckete jag var den som stod ut i mängden, It´s Genius såg intressant ut och de andra var kanske inte så nyskapande. De är fina men inga wow lack, Bold+Beautiful är något mer blodröd än Rock star skinny och de båda påminnde mig starkt om OPI Mrs O´Learys Barbeque.
Sexy Divide har jag redan visat här på bloggen, inlägget kan du hitta här, inte världens bästa foto bara.

Hur jag än gjorde så såg den ut som ett mörklila cremelack tyckte jag.
Nu kommer i alla fall turen till It´s Genius.
I flaska så ser It´s Genius ut som ett lila lack med inslag av lite rosa och guld medans det på naglarna snarare ser ut som ett rosa lack med inslag av lite lila och guld. Allt beror i och för sig på hur ljuset faller.
Just nu när jag sitter och skriver så syns det lila mer. Lacket är mycket snyggt och lättlackat. Torktiden är också helt okej. Det jag har svårt för är att känna om detta är ett wowlack eller om jag verkligen tycker om det. Ibland så kan jag tycka att det kanske är lite tråkigt men sen i en annan beslysning så är det fantastiskt.



Det är en otroligt fin färg som jag personligen tycker är fin mot min hudton, tror dock att det skulle vara smikrande för vilken hudton som helst.
Just nu så lutar jag åt att jag är väldigt förtjust i detta lack, vi får se om kärleken håller i sig helt enkelt. Har ett lager baslack: Depends, tre lager It´s Genius och ett lager av Sally Hansens Mega Shine.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar