tisdag 13 januari 2009

Blomtema: Måndag Rosenrosa

Sminkan har ett färgtema denna vecka med inspiration från blommor, väldigt roligt tycker jag då man ofta får prova någon färg som vanligen inte bär, mer temaveckor säger jag!
Dagens färg är rosenrosa  och trots massa letande bland sminkprylarna så hittade jag inget som direkt passade in. De flesta rosa nyanserna som jag har går åt gammelrosa eller lila så det fick bli vad det blev helt enkelt. Jag var tvungen att bättra på sminkningen lite när jag kom hem från jobbet eftersom vissa av skuggorna hade mattats av, där av glitter/skimret som ligger lite här och där, jag har helt enkelt inte städat upp kring ögat. 

Lumenes primer, Sheercover mineralpuder och MAC paint pot Bare Study som bas för ögonskuggorna. Har använt mig av Loréal Trio Platinum Rose, Mist Colorado (rosaguldig skugga), MUS Dino och Mist Paris(rosa/lila/svart). 

Har börjat med att lägga den ljusate skuggan från Loréal Platinum Rose närmast ögonvrån och en liten bit innåt och uppåt. Mist Colorado på resten av locket. MUS Dino i globlinjen, Mist Paris som ett v på den yttre delen av locket och sedan den mörkare rosa från Platinum Rose över den för lite glitter och skimmer. 

Kom också på att jag har ett ljurosa läppstift från Nivea Rosé som passar ypperligt till dagens tema.  



2 kommentarer:

  1. Det var ju jättevackra nyanser!

    SvaraRadera
  2. Tackar men det är ju inte riktigt rosenrosa så att säga, men fint ändå!

    SvaraRadera