torsdag 15 januari 2009

Blomtema Torsdagens geraniumblå nr 2

Sminkan har som jag redan tidigare nämt en temavecka med inspiration från henne trädgård, dagens blomma är Geranium. Jag har redan gjort en nedan som jag har haft hela dagen men jag såg min chans att få leka lite till med mina pigment från Taylor Made Minerals. Hade både Mission, mörkblå, och Belfyr, otroligt mörkblå, som jag var sugen på att testa. 
Slängde på mig lite av båda och upptäckte att Belfyr är svår att sudda och får man det nedanför ögat så ja....man får lite grön-blå streck. Belfry övergår från nästan svenskaflaggan blå till lite lätt turkos om man suddar mycket. 
Så ignorera om jag ser konstig ut under ögonen! Denna sminkning är lagd över den förra och är lite ojämn men men...

Det är i vilket fall som helst så roligt att bara få leka lite!

3 kommentarer:

  1. Vilka helt otroliga skuggor! Grym intensitet du fått till! :)

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fint djup i färgen!

    SvaraRadera