torsdag 15 januari 2009

Blomtema: Torsdag Geranium blå

Inspirationsbilden från Sminkan

Sminkan har sin temaveckan där inspirationen kommer från hennes trädgård. Dagens är geraniumblå.
Hade åter det lite stressigt imorse så det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig men snyggt ändå om jag får säga så. 

Lumenes primer, EDM Multi-tasking foundation och MAC paint pot Bare Study som grund.
Mist Alaska på hela locket, TBS 33 (ljusblå) mitten och utåt, Fake MAC som är intsivblå i globlinjen och längs med nedre och övre fransraden. Jag vet att det inte är bra att använda fakemac, man vet ju inte vad de innehåller men den är så snygg och används så sällan så......

 Har också lagt lite Sea från Makeupcosmetic, för att få lite glitter, på den yttre delen av locket. Tyvärr så syns den av någon anledning inte så mycket.   

3 kommentarer:

  1. Men den här maken var ju riktigt snygg ju :) Tänk om jag kunde sminak mig sådär.. Lovely!!

    SvaraRadera
  2. Man tackar man tackar, hade tänkt mig en annan sminkning men jag blev väldigt nöjd med resultatet ändå!

    SvaraRadera
  3. En blå makeup att vara nöjd med! Jag gillar inte blått alls egentligen, men tycker verkligen du passar i det!

    SvaraRadera