onsdag 14 januari 2009

Blomtema: Onsdag Klematislila

Bilden lånad från Sminkan

Sminkan har ju sitt färgtema med inspiration från sommarblommor. Idag är det dags för Klematislila och denna otroligt vackra inspirationsbild fick vi idag. 
Lila är en färg som jag djupt och innerligt älskar så jag såg riktigt fram emot att få göra en lila make men.....Det blev inte riktigt som jag tänkt mig, inte alls. Stressigt blev det på slutet också så....Men men det fick duga helt enkelt. 

Lumenes primer, Sheercover mineralpuder och MAC paint pot Bare Study som bas. 
Därefter så har jag tagit en lavendel skugga från Mary Kay och lagt över hela locket. Mystic Night från EDM i globlinjen. Provade också ett nytt pigment från TMM, Gypsy som är ett ganska mörklila pigment. Lade den över hela locket med en fuktad pensel, resultatet blev lila med en dragning åt blått. Otrolig snygg färg och otrolig bra hållbarhet. 
Gjorde sminkningen vid 11.30 ungefär och det sitter än (om man bortser en lite fläck där jag nog fick lite 
för mycket vatten).

2 kommentarer: