söndag 18 januari 2009

Blomtema: Lördag Bärröd


Bild lånad från Sminkan

Sminkan har en temavecka och inpsirationen kommer från hennes trädgård. I dag lördag så har turen kommit till bärröd.

Jag har varit lat 
och mått dåligt idag så det är därför som detta kommer upp så sent. Jag har bara sminkan mig för skojs skulle så jag har ingen bas eller foundation på mig. Har ingen röd skugga förutom en från Viva La Diva som jag löpte til
l Halloween.






Har lagt den röda skuggan från VLD på hela locket, i globlinjen så har jag lagt Jessie Black 
från 
Makeupcosmetics och sedan lagt den röda skuggan över den. Under ögonbrynsbenet och nedåt mot kanten på det röda har jag lagt Mist Alaska. På hela taget så blev det mer cerise än något annat men men..... Eyeliner, som blev lite ojämn klockan är ju ändå vid fyra på natten/morgon så..., är Loréal Super Liner carbon gloss. 





Ville visa mitt enda röda läppstift också China Red från MUS, har grundat med läppennan Russian från MUS. Skulle dock inte kombinera röd/cerise ögonmake med röda läppar i vanliga fall men nu tänkte jag att det kunde vara roligt. 

3 kommentarer:

  1. Jag kan inte tycka annat än att det är snyggt. Riktigt snyggt till och med! Min favorit tillsammans med ranskogen som var grym! ;D

    SvaraRadera
  2. Man tackar, har ju aldrig haft en make i denna färg så det var väldigt ovant!

    SvaraRadera