lördag 17 januari 2009

Blomtema: Fredag bladgrön (Granskog...)

Som jag nämnde nedan så har Sminkan en temaveckan med inspiration från hennes trädgård, idag så är blandgrön på tapeten. Äger inga så intensiv gräsgröna skuggor men tänkte i alla fall att jag skulle gå ifrån det olivgrön-guldiga som jag brukar bära. 

Har ju inte provat alla mina pigment från Taylor Made Minerals och bland dem så finns tre gröna skuggor: China Jade, Envy och Holly.
I den förra sminkningen så använde jag bara China Jade och Envy men ville prova Holly också så....Här kommer sminkning nr.2. 

Den här ser mer ut att ha inspirerats av en hälsingeskog (hälsingetös ursprungligen...).

Basen är Lumenes primer, EM Multi-tasking foundation och MAC paint pot Bare Study. Över hela locket har jag lagt China Jade och i globlinjen Envy, denna gång så har jag över Envy lagt Holly också för att få en mörkare lock. Holly innehåller lite mer glitter också känns det som. 

4 kommentarer:

  1. Otroligt snyggt! Det här är min favorit hittills! Underbara toner, djup och dramatik! fem tomteluvor av fem!

    SvaraRadera
  2. Jag måste säga att den här andra makeupen hade mer POW och du gör dig verkligen bra i pow-sminkningar :)
    Är det Holly som är sådär skimrig och grangrön? Sjukt snygg...

    SvaraRadera
  3. Man tackar!! Det är Holly som är så där skimrig och grangrön. Jag älskar mina pigment från TMM, ska beställa mer så snart jag har råd!

    SvaraRadera
  4. Jättefin makeup. Holly är verkligen jättefin.

    SvaraRadera