lördag 20 december 2008

Svarta sminkingen nr2

Skulle ju göra en mer dramatisk kvälls make också men råkade somna på soffan och därför blev det lite sent. Jag bjuder på tre stycken nu faktiskt, två av dem som är klassiska sotningar som jag brukar ha om jag vill ha riktigt dramatiska ögon och den tredje kände jag att jag bara ville leka lite så...
Ni får ursäkta om jag ser lite trött ut, ganska nyvaken efter tuppluren och jag grundar på sminkningen som jag gjorde imorse. 
 
Sminkning nr1: väldigt enkel och väldigt mörk tycker jag. Har Lumenes primer, mineralpuder och MAC paint pot Bare Study som grund. På det så har jag tagit MAC shadestick i nyansen Sharskin som är en mörkgrå nästan svart ögonskuggspenna. Den är fullkomligt underbara och är lätt en av mina favoriter! Jag har lagt den till strax övanför globlinjen och suddat kanten så att den inte skulle bli allt för skarp och sedan lagt Mist Alaska från strax nedanför kanten och upp till ögonbrynet. 

Sminking nr2: 
Detta kanske inte riktigt ser ut att vara en annan sotning, tror inte att jag gör den riktigt rättvis på bilden nämlingen men för att göra den inte fullt lika svart och skarp så har jag över den förra lagt ett lager mineralpuder. Detta knep lärde jag mig på youtube från en fantastisk kille som heter Petrilude, han gör många otroligt snygga sminkningar som läggs ut på youtube och på hans egen hemsida. I vilket fall som helst så gör pudret att det blir en väldigt fin sotning tycker jag och detta är min favorit sotning, fort går det också. Man kan också använda sig av en vanlig Kajal som man suddar ut och lögger puder över.

Sminkning nr3:
Här ville jag leka lite men kortet gör det inte heller riktigt rättvist tycker jag. I globlinjen har jag först lagt Mist Paris för att sedan på själva ögonlocket, från mitten och utåt, lägga en skugga från Makeup cosmetics Blackstar green, vilket är en underbar mörk smaragdgrön skugga som inte alls syns så väl som jag skulle vilja här. Från mitten och innåt så har jag lagt Mist Alaska.


Från vänster: Sheercover mineralpuder Latte, Makeup cosmetics Blackstar Green, Mist Alaska, Mist Paris och längst upp mitt älskade MAC shadestick sharskin. 

3 kommentarer:

  1. Jättesnygga alla tre! Du kan verkligen bära upp svarta och grå sotningar, ser helt perfekt ut på dig!

    SvaraRadera