fredag 19 december 2008

Svart fredag enligt tema



Det där lät ju hemskt deprimerande men det är inte så jag menar, jag har hakat på Sminkan och Rouaas temavecka och idag fredag så är färgen svart. Rent sponatant så tänkte jag yehj vad roligt svart sminkning och diverse sotningar dök upp i mitt huvud tills jag kom på att jag skulle ju jobba och det inte var läge för att vara über dramatisk direkt. Därför så kommer min svarta fredag att bli först en diskret jobb look och sen så tänkte jag sminka mig mer ikväll och göra ett till inlägg.




Jag har grundat med Lumenes primer och mineralpuder från Sheercover, pudret har jag i hela ansiktet. Mac paint pot i nyansen Bare Study har jag lagt på hela ögonlocket ända upp till ögonbrynen, har lagt Mist Alaska, som är en vit shimmerskugga med silver och rosa partiklar, på hela ögonlocket till strax över globlinjen. I globlinjen så har jag den svartlila skuggan med rosa partiklar, Mist Paris, som jag sedan har tonat ut en hel del. Eyelinern är Loréals Superliner (har jag för mig), jag har också fyllt i eyeliner med den svarta skuggan från Brow and liner kit 03 från TBS (the body shop), samma svarta skugga har jag använt för att fylla i mina ögonbryn. Innanför den nedre fransraden (waterline på engelska men vad heter den på svenska?) har jag Isadoras Inliner Kajal som är hudfärgad.
På läpparna så har jag mitt nya läppglans från EDM, Girl´s Day.

1 kommentar:

  1. Åh, vad kul att det blir två idag! Hurra! Du var jättefin i den härdiskreta looken!

    SvaraRadera