fredag 19 december 2008

Paket idag!!!

Idag kom paketet från Everyday minerals, beställde därifrån den 1 dec så jag hade stora förhoppningar att de skulla komma innan jul ( heller ja innan helgen efter som jag åker hem till föräldrarhemmet i helgen..)
Beställde ett personal custom kit-mini och ett free sample kit. Det är tre foundations, Buff -Linen, Cool- Multi tasking neutral och Buff-Perfect (Buff är en neutral kategori av foundations, alltså med ingen dragning eller liten dragning mot rosa eller gult medans cool är en kall kategori med dragning åt rosa), alla är i Original Glo. Beställde också finishing dust och en face color i Light pink som ska ta bort det röda i ansikten och ge en en fin strålande hy. En concealer i färgen Mint som återigen ska ta bort det röda.


Provade läppglansen på en gång, beställde en ganska mörk färg nämligen Girls Day Lip men den blev väldigt natrulig på mig som mina läppar fast bättre som man brukar säga. Provade också resten på handen och ögonskuggorna verkar väldigt lovande, Mystic Night och Starlit.


Längst upp på handen så är det Cookie Sheet som är en rouge, vet inte riktigt vad jag tycker om den än men kan nog bli väldigt fin om man suddar den ordentligt! Sedan är det ögonskuggan Mystic night som är en underbar lila skugga som jag knappt kan vänta med att få använda, efter den kommer en grönsilvrig skugga Starlit. Längs ned på handen så är Girls day lip color som är så otroligt mycket finare på än vad som syns här. 
 Omdömen kommer att komma allt eftersom jag använder dem! Nu saknar jag bara min beställning från Taylor Made minerals med massa fina pigment!

2 kommentarer:

  1. haha sådär brukar min hand se ut efter ett besök på make up store eller när jag ska sminka mig och inte kan bestämma mig vilka färger jag ska använda :) krm malin

    SvaraRadera
  2. Jo det är ett vanligt tillstånd för min hand också om jag går in i en sminkbutik!

    SvaraRadera