onsdag 24 december 2008

Bilder på Linger Trio


Jag lovade ju att jag skulle lägga ut bilder på Linger trio från China glaze, som jag fått via Nailmail, men det blev lite stressigt i söndags och sen har jag hjälp mamma med att laga julmat och natruligtvist så var det en julklapp kvar till en av systrarna så det blev lite panikshopping idag. Tack och lov så är inte köerna lika galna här uppe i norr som det var i Uppsala då jag för tillfället befinner mig i Hälsingland i ett mindre samhälle.
Linger trio har mycker potential att bli riktigt bra om jag bara får till ett tillräckligt tunnt lager av linger, annars så blir det så vitt och täckande. Mina naglar på vänster hand blev alla riktigt snygga medan de på höger blev lite flammiga och inte alls så bra. Övning är det som behövs men jag tror ändå att jag ska ta och skicka efter lacket Afterglow från H2H.

Det är inte helt jämt som man kan se men otroligt mycket snyggare än vad det var på den högra handen! Där blev lagren lite för tjocka på vissa naglar så att det blev väldigt vitt eller väldigt ojämt på andra. Jag har grundat med ett baslack från Depend, sedan ett lager Love letter som är baslacket från Linger trion, det är det aprikosfärgade. Moonlight i ett lager på tippen för att sedan avsluta med ett tunt lager Linger. Överlack hade jag inte tagit på då jag tog detta foto. Eftersom det blev så hiskeligt ojämt mellan höger och vänster hand så bestämde jag mig genast för att lägga på ett glitterlack. Mitt val för på Pure diamond från Mavala, som är ett troligt läckert multiglitter lack.

Här är resultatet av det, tycker att det blev riktigt snyggt, hade funderingar på att lacka om naglar i China Glaze Ruby Pumps tills imorgon, heller ja idag, men jag orkar helt enkelt inte. Så detta får bli mina julnaglar helt enkelt.

1 kommentar: