fredag 26 december 2008

Isadora Spellbound och Mavala Pure diamond

Nu har jag lackat om naglarna, hade tänkt att de skulle bli röda men eftersom mitt toplack som är snabbtorkande är slut så insåg jag att jag inte skulle klara av den långa torktiden som Ruby Pumps från China Glaze. Måste verkligen införskaffa ett riktigt bra toplack om jag ska kunna njuta av Ruby Pumps på naglarna. Funderar på China Glaze Fast forward men har inte riktigt bestämt mig än. Har någon bra tips?

Jag bestämde mig alltså för att ta Isadoras Spellbound black, två lager, och sedan ta ett lager av Mavalas Pure diamond. Toplacket är Sally Hansen Mega Shine. Älskar båda dessa lack, även om Spellbound black inte riktigt lever upp till sitt potential, det är sååå vackert i flaska men ett turkos/grönt skimmer i sig men det syns tyvärr inte så bra på naglarna där det mest blir svart. Skimret som ser smaragdgrönt ut på nagel syns bara i vissa ljus. Pure Diamond däremot är helt underbart, två lager och man har otroligt blingade naglar som glittrar i olika färger, enda nackdelen är att glitterlack är lite jobbigt att ta bort men det tar jag så gärna med ett så vackert lack som detta!

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Ska du skaffa snabbtorkande överlack, köp då Seche vite eller Poshé, båda torkar på minuten och är riktigt riktigt bra. Seche är nog aningens bättre enligt mig.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar China Glaze FF. Har provat Seche också men min provflaska var väldigt "kletig", det blev liksom trådar som spunnet socker när man drog ut borsten ur flaskan. Väl på nageln funkade det också jättebra, men jag tycker CG är mer lättjobbat. (det kan ju vara min flaska det var nåt vajs med, jag har en fullstor back-up som jag inte provat än.)

    Båda torkar supersnabbt 10 min så kan du ställa dig och diska eller vad som helst, en revolution!

    SvaraRadera
  4. Jag håller med Saintbella och föreslår Seche Vite jag också. Det är verkligen ett helt suveränt topplack.

    SvaraRadera
  5. Åh, vart köpte du Pure Diamond nånstans??

    SvaraRadera